середа, 11 червня 2014 р.

Логічні задачі

Логічні задачі - математичний тренажер

Найчастіше логічні рівняння використовують, розв’язуючи задачі, в яких відомо, що певна частина поданих в умові висловлень хибна, а треба за цими даними відтворити істину. Розглянемо такі логічні задачі:

Задача 1. Було 4 аркуші паперу. Деякі з них розрізали на 4 частини; потім деякі з четвертинок знову розрізали на 4 частини і т.д. Коли підрахували загальне число аркушів, то виявилося, що їх всього 1962. Чи правильним був підрахунок ?
Відповідь. Так. 

Задача 2. У коробці з олівцями є олівці різної довжини і різного кольору. Доведіть, що є два олівці, які відрізняються і за кольором , і за довжиною.
Відповідь. Доведено


Задача 3 У трьох урнах лежать кулі : у першій – дві білі, у другій – дві чорні, у третій – біла і чорна. На урнах висять таблички : ББ, ЧЧ, БЧ, але вміст кожної з урн не  відповідає табличці. Як діставши тільки одну кулю, визначити, в якій урні що лежить ?
Відповідь. Доведено

Задача 4.  Тетянка  сказала : «В Андрійка більше 100 книг». Данилко заперечив : «Ні, менше». Марійка сказала : «Ну, хоча б одна книга у нього, напевне , є». Скільки книг може бути в Андрійка, якщо з цих трьох тверджень рівно одне істинне ?
Відповідь. . 0 або 100.

Задача 5.  Червона Шапочка показала трьом поросятам п’ять беретиків – три червоних і два білих, зав’язала їм очі і одягла на кожного по беретику. Після цього вона розв’язала Ніф-Ніфу очі і спитала його, якого кольору в нього беретик. Ніф-Ніф не зміг відповісти. Потім вона розв’язала очі Наф-Нафу і задала йому теж саме запитання. Наф-Наф також не зміг відповісти. Нарешті, Нуф-Нуф заявив : «Можете не знімати з мене пов’язку, я і так знаю, якого кольору мій беретик». Якого кольору беретик Нуф-Нуфа ?
Відповідь. . 0 або 100.

Задача 6.  У ставок запустили 30 щук, які поступово поїдають одна одну. Щука вважається ситою, якщо вона з’їла трьох щук (ситих чи голодних). Яке найбільше число щук, які можуть наїстися ?
Відповідь. 9 щук.

Задача 7.  Чи можна викласти у ланцюжок, за правилами гри, всі 28 кісточок доміно так, щоб : а) на одному кінці була шестірка, а на другому п’ятірка ?  б) на обох кінцях була шестірка ?
Відповідь. а) не можна; б) можна.

Задача 8.  Летів табун сороканіжок і триголових драконів. У них було всього 26 голів та 298 ніг. У кожної сороканіжки одна голова. Скільки ніг у триголових драконів?

Відповідь. 14 ніг.

Задача 9.  Один з трьох братів забруднив чорнилом скатертину. На запитання «Хто це зробив ?»  Олекса відповів: «Віктор не забруднював скатертину, це зробив Борис».Віктор, навпаки, заперечив, що цього Борис не міг зробити, а сам він ще не сідав до столу. Борис твердив, що Олекса не забруднив скатертину, бо це зробив Віктор. З’ясувалося, що два брати обидва разом сказали правду, а один брат дав дві неправдиві відповіді. Хто забруднив скатертину ?
Відповідь. Віктор 


Задача 10.  Три подружжя на ярмарку купили речі. Кожна з цих шести осіб заплатила за кожну річ стільки грн. , скільки купила речей. При цьому кожний чоловік втратив на 45 грн. менше, ніж дружина. Відомо, що Микола купив  на 17 речей менше, ніж Ганна, Петро – на 7 речей менше, ніж Надія. Скільки речей купив Іван ? Скільки речей купила Катерина ? Хто з ким був одружений ?
Відповідь. Подружжя : Іван і Ганна , Микола і Надія, Петро і Катерина


Задача 11.  Вісім учнів – Аркадій, Борис, Володимир, Григорій, Денис, Єгор, Кирило, Леонід – вчаться  в різних класах з 1 по 8, причому Аркадій на клас вище від Григорія, Денис на два класи вище від Володимира, Кирило закінчив ІУ клас з похвальною грамотою, Леонід вчиться в цій  школі з У класу ; Єгор допомагає в навчанні Володимиру але не закінчує 8 класів у цьому році; батьки Єгора і шестикласника працюють на одному заводі; Аркадій і восьмикласник живуть на Жовтневій, Борис і п’ятикласник – на Першотравневій, а Леонід і семикласник – на Соборній вулиці. Хто в якому класі вчиться ?
Відповідь. Леонід в УІ класі, у УІІІ класі не Денис, а Кирило. Тоді Єгор у УІІ класі, Денис у У класі, Володимир у ІІІ класі, Аркадій у ІІ класі, Григорій у І класі, а Борис у ІУ класі.


Задача 12.  Про число і місяць свого народження учні повідомили таке :
Наум. Число, номер місяця та їх різниця становлять арифметичну прогресію.
Микола. Число і номер місяця – точні куби, а їх сума – точний квадрат.
Борис. Номер місяця в 4 рази більший від числа дня народження.
Єгор. Номер місяця і число кратні 5, сума їх – точний квадрат.
Захар. Добуток числа на номер місяця - куб непарного числа .
Іван. Число і номер місяця – точні квадрати, а їх сума - точний куб.
Петро. Число, номер місяця і їх сума – точні квадрати.
Андрій . Число і номер місяця – точні куби, а їх сума просте число.
Денис. Номер місяця втричі більший від числа.
Григорій. Добуток числа на номер місяця дорівнює 300.
Федір. Число і номер місяця – прості числа, а їх сума – точний квадрат, менший від кількості прожитих років. 
Микита . Сума числа з номером місяця – 41.
Знаючи, що ніякі два з цих хлопчиків не народилися в одному місяці, визначити число і місяць дня народження кожного з них.
Відповідь. Наум – 3 лютого. Микола – 1 серпня, Борис – 3 грудня, Єгор – 20 травня, Захар – 9 березня, Петро – 16 вересня, Денис – 2 червня, Григорій – 30 жовтня, Іван – 4 квітня, Андрій – 1 січня, Федір – 2 липня , Микита – 30 листопада 



Задача 13.  На математичній олімпіаді було запропоновано 5 задач. Серед учасників олімпіади не було двох, що розв’язали одні і ті ж задачі. Якщо не брати до уваги будь-яку із задач, то, вибравши довільного учасника , можна знайти і іншого, який розв’язав із решти 4-х задач ті ж, що і він. Скільки чоловік брало участь в олімпіаді?
Відповідь. всі номери присвоєні і школярів рівно 32.





Немає коментарів:

Дописати коментар